fredag 9 april 2010

Klänning och tajts!




Åh detta är min favvokombo just nu och om jag letar i mitt minne så kommer det efter den brunorangea perioden i barndomen som den rödmarina perioden. Det är den känslan jag har iaf och då är man nog i slutet på 70 och början på 80-talet kanske.

Klänningen är iaf Aformad till modellen, där jag utgått ifrån Meedoms mönster, men jag har tagit in den i vidden samt kortat av den på längden. Ändå är den ganska lång på Bumsan, men kan ju då hänga med desto längre och bli mer tunikaaktig... Det röda tycker jag bryts av fint mot det mörkblåa kantbandet och tajtsen. Klänningen har två tryckknappar på vänstra axeln för att underlätta påklädning.

Thigtsen är sydda rakt av utifrån Medoms mönster 0 för det är så bra som det är - konstigt nog när man gör om allt annat...=) Resår i midjan, men endast upplagda i bensluten då thigtsens smala form gör att de stannar kvar på benet ändå.

Tyger: Rött molntyg från JNYdesign och blå trikå från Eslöjd.
Storlek: 80 med växtmån på klänningen.

Kommande utmaningar: Att utforska min coverpro förutom overlocken...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar