onsdag 13 januari 2010

Dopkläder i annorlunda tappning!





Bumsan ska döpas på lördag och äntligen blev kläderna klara till bustrollen. Tyckte att de små barnen för en gångs skull kunde matcha i klädväg även om jag egentligen inte är så mycket för det. Kanske jag kommer att ändra mig totalt efter detta och de blir som knoll och tott..=) Fast en riktig dopklänning kommer förståss bumsan att ha i kyrkan, men sen snabbt av med den och så på med denna. Tyget är designat av Johanna Ahlard för Mjuka Tyger och jag tycker det är superhäftigt när man verkligen har lekt med könsrollerna där rosa färger fått vara bakgrund till hårda kantiga maskiner. Klänningen, som är A-linjeformad, fick en öppning baktill med knytband, vilket jag tycker både är praktiskt och effektfullt. Till det här valde limegröna kantband för att bryta av mot det rosa.

7 kommentarer:

  1. Superfina plagg:) Jag tror nog syskonmatchningen kommer att vara hur söt som helst. Ha en underbar dopdag! /Johanna

    SvaraRadera
  2. Men så fina! De kommer att vara så söta. Ha en fin dag på lördag. Kram Bibbi

    SvaraRadera
  3. Tack för den kommentaren:) Det värmer att höra att jag har ett härligt stuk, för jag känner att jag börjat hitta mig, mitt stuk:)När det är riktigt kul att rita och det mesta kommer bubblandes inifrån. /Johanna

    SvaraRadera
  4. Duktig du är Sara! Ha en bra dopdag!Kram Cilla

    SvaraRadera
  5. Jättefina var de Sara! Coolt med kontrasten rosa o grävmaskiner...!/Zara

    SvaraRadera
  6. schnyggt värre! gillar det gröna och rosa ihop :)

    SvaraRadera