söndag 15 augusti 2010

Kjolar!



Min systers äldsta fyller 6 år och jag tänkte testa att sy en kjol till henne även om det är vanskligt då man aldrig vet vad som går hem hos de små. Inspirerad av flera andra bloggare bestämde jag mig för att försöka rita mönster till en fyrdelad kjol i snäv modell och som är utställd nertill. Jag blev jättenöjd med resultatet så jag sydde en liten till bumsan oxå i blått, grönt och rosarandigt. Då jag inte hade ett färdigt mönster så fick busungen agera modell kjolmodell... vilket han tyckte var väldigt konstigt för det är ju tjejer som har kjol. Envis mamma kräver en modell så han blev tvungen att ställa upp ändå...=) ändrade lite, men upptäckte vid överlämning på kalaset med provning att killar och tjejer har olika kroppar. Tjejer har liksom mer höfter och rumpa fast man inte tänker på det och ändå borde veta om...=) Jag ska därför sy en ny så att den inte behöver vara tajt på den lilla damen och förlänga den så att rumpan inte blir så synlig...=)

Tyger: Blå jeansaktigt leggingstyg (har glömt vad det heter) från Ohlssons tyger och molntyger från JNY Design.

Mänster: Eget efter inspiration från andra.

Bäst just nu: Att jag blev så nöjd med kjolmodellen och kombinationerna att jag genast vill sy fler...



Bumsan in action...

5 kommentarer: