fredag 19 mars 2010

Tvillingproblem!



Det känns extra roligt att sy en beställning när man vet att man kan hjälpa ngn med ett problem.

När dagispersonalen inte känner igen vem som är vem av tvillingtjejerna på 2,5 år så måste de ha synligt namnmärkta kläder. Då kan det även vara bra att ha sina bokstäver på mössan för att det ska funka när de är ute och leker.

Tygerna är som vanligt från Eslöjd. Mamman valde en mössa i rosa/rödrandigt tyg och en mössa i turkos/limerandigt tyg. Bokstäverna är av svart fleece.

Storlek 50, för 2-3 åringar.

Måste säga att jag är helt galen i det turkosrandiga tyget då det bara är så vårigt och fräscht.



Även en till supportermössa har jag sytt. Den här ggn med uppdraget att lägga till ett nummer på en favoritspelare på bakre delen av mössan. Jag valde att lägga siffrorna vid sidan av mittsömmen då jag trodde det skulle bli svårt att få det snyggt om man skulle ha dessa mitt bak och då få mittsömmen emellan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar