lördag 14 januari 2012

En retroinspirerad kjol!

Jag hittade några tygbitar hos min mamma som bara var sååå fina. Det ursprungliga tyget har varit gardiner men sedan blivit omgjorda till små tygsitsar i barnrummet när jag växte upp. Först kändes det så hemskt att klippa i det eftersom det nästan är en sagoberättelse i tyget men nu är jag så glad att jag gjorde det. Kombinerade det med jeanstyg o jag tycker färgerna verkligen kom fram då.

En kjol till bumsan blev det och hon var så glad hela dagen för den kjolen. Limegrön mudd till tycker jag oxå blev bra.

Nu håller jag på med ett set till en nykomling...


2 kommentarer:

  1. Vilken jättesöt kjol. Jag förstår att hon blev nöjd.

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig kjol!! Så snyggt det blev med det mönstrade tyget som volang och sen mudden som tar upp det limegröna!

    SvaraRadera