torsdag 19 januari 2012

Set till en bebis!

Det här är ett set som jag sytt till en flicka i bekantskapskretsen o som min mor beställt. Fast jag fick fria tyglar att göra vad jag ville. Till bebisar brukar jag inte vilja göra pojk eller flickkläder utan mer unisexa modeller men nu kunde jag inte låta bli. Jag hade en lite tygrest kvar av ett brun/rosa randigt tyg som räckte precis till ett par tajts o då tyckte jag att det snyggaste var att göra en tunika/klänning till. Det randiga tygetmatchade perfekt det brun rosa elefanttyget så det var enkelt att välja. Jag har inte sytt ngt av mina elefanttyger ännu så det är extra roligt när man får användning av sedan läääänge inköpta tyger...:-)

Tyger: randig interlock från eslöjd o elefanttyg från znok.
Storlek: 74

Hoppas verkligen att setet kommer att passa!

Nästa projekt: har flera byxor som ligger utklippta till bumsan men jag drömmer om att prova på att sy en onepiece till mig själv. Får se vilket som blir först.




2 kommentarer:

  1. Jättefint, jag har bara det tyget i petrol önskar jag hade det i brunt-rosa!/Åsa

    SvaraRadera
  2. Jag tycker oxå om kombinationen. Brunt o rosa blir som lite nertonat rosa o inte så jätterosa...=)

    SvaraRadera